§ 1 Definicje

1. Dni robocze – należy rozumieć wszystkie dni powszednie (zaznaczone w kalendarzu na czarno) od poniedziałku do piątku z pominięciem niedziel i świąt, które są ustawowo dniami wolnymi od pracy.

2. Dostawa – to czynność, która polega na przemieszczeniu określonego towaru w zamówieniu Klientowi przez Sprzedawcę, w wyznaczone miejsce w określonym terminie za pośrednictwem Dostawcy.

3. Dostawca – to organizacja, podmiot (firma kurierska) współpracująca ze Sprzedawcą, która ma za zadanie dostarczyć określony towar odbiorcy w tym wypadku Klientowi.

4. Hasło – używane jest do zabezpieczenia dostępu do konta Klienta w sklepie internetowym. Hasła mogą składać się z liczb, liter dużych i małych oraz ze znaków specjalnych wybranych podczas rejestracji przez klienta w sklepie internetowym. Hasło powinno zostać znane tylko osobie, która je ustala.

5. Klient – to podmiot, który dokonuje zakupu towaru zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa przez świadczone usługi drogą elektroniczną a także z którym zawarta może zostać Umowa sprzedaży.

6. Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

8. Przedsiębiorca – jest to podmiot prawa, który prowadzi we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.

9. Regulamin – zbiór przepisów normujący zasady i oznacza niniejszy Regulamin.

10. Rejestracja – jest to czynność, której dokonuje klient w sposób określony w Regulaminie i wymagana jest wtedy gdy klient korzysta ze wszystkich funkcjonalności Sklepu Internetowego.

11. Sprzedawca:

Bajarz spod Zamku Krzysztof Mucha

ul. Majakowskiego 38/1B 54-317 Wrocław

NIP: 7532262537

REGON: 387097809

12. Sklep Internetowy – oznacza stronę internetową sprzedającą towary

13. Towar – to produkty, które zostały wystawione przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu internetowego i mogą być przedmiotem Umowy sprzedaży.

14. Trwały nośnik – jest to materiał lub urządzenie umożliwiające przechowywanie przez czas niezbędny w tym wypadku Klientowi lub Sprzedawcy informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do nich w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w wersji w jakiej zostały sporządzone.

15. Umowa sprzedaży – jest to czynność zobowiązująca do przeniesienia odpłatnego własności towaru ze sprzedającego na kupującego zawarta na odległość, na zasadach określonych w Regulaminie, między Klientem a Sprzedawcą.

§ 2 Postanowienia ogólne

1. Wszystkie treści materiały oraz elementy graficzne umieszczone w tym Sklepie internetowym są własnością firmy. Są chronione prawem autorskim, w tym majątkowe prawa autorskie oraz prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, a także do formularzy, logotypów zamieszczanych na stronach sklepu internetowego (za wyjątkiem zdjęć i logotypów prezentowanych na stronie w celach prezentacji do których prawa autorskie należą do podmiotów trzecich) które należą do Krzysztof Mucha. Kopiowanie zawartości strony internetowej sklepu lub jej części bez pisemnej zgody właściciela Sklepu Internetowego jest zabronione.

2. Aby Użytkownikowi wygodnie było korzystać ze Sklepu Internetowego należy spełnić minimalne wymagania jakim jest przeglądarka internetowa co najmniej w wersji Internet Explorer 11, Google Chrome 66, FireFox 60, Safari 5, Opera 53 lub nowsze wersje. Do poprawnego działania powinna włączona być obsługa Javascript, akceptująca pliki typu “cookies”. Wymagane jest także łącze internetowe co najmniej o przepustowości 256 kbit/s. Rozdzielczość ekranu dla optymalnej wielkości powinna wynosić 1024×768 pikseli dzięki temu obraz sklepu będzie zadowalający a wszystkie elementy nawigacyjne będą w zasięgu wzroku.

3. Nasz sklep w celu poprawienia komfortu obsługi stosuje pliki “cookies”. Te pliki podczas korzystania przez Klientów ze Sklepu internetowego, zapisywane są przez przeglądarkę na dysku twardym Klienta, w celu przechowywania informacji służących do identyfikacji Klienta a także zapamiętywania historii działań podejmowanych przez Klienta na stronach internetowych Sklepu. Przykładowo cookies pamiętają, takie elementy jak koszyk Klienta z produktami albo informacje potrzebne do logowania, które nie są usuwane w momencie gdy Klient przejdzie na inną stronę internetową. Zapewniamy także, że żadne pliki cookies za stosowane w celu poprawy jakości nie wyrządzają żadnych szkód w komputerach Klientów, ani nie powodują, żadnych zmian konfiguracyjnych. W większości przeglądarek jest możliwość wyłączenia przez Klienta cookies, jednak preferujemy aby nie wyłączać cookies i móc w pełni wykorzystać oferowane przez Sklep Internetowy funkcje.

4. Aby złożyć zamówienie w Sklepie Internetowym oraz aby korzystać z usług świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, Klient musi posiadać swoją aktywną skrzynkę pocztową (e-mail).

7. Sprzedawca oświadcza, również, że korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z różnymi zagrożeniami wynikającymi z sieci internetu takimi jak pozyskanie i modyfikowanie danych Klientów przez osoby nieuprawnione. Dlatego każdy Klient powinni stosować różne środki zapobiegawcze i zabezpieczające np. w postaci oprogramowania antywirusowego, które zminimalizuje wymienione wyżej zagrożenia. Obsługa techniczna sklepu nigdy nie wysyła prośby do Klienta aby udostępnił im swoje hasła.

§ 3 Zamówienia

1. Wszystkie informacje zamieszczone na Stronie Internetowej Sklepu nie stanowią oferty Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie prezentacja i zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia Umowy sprzedaży.

2. Użytkownik ma możliwość składania zamówień w Sklepie Internetowym, przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

3. Klient składając zamówienie w Sklepie Internetowym, wybiera Produkty, którymi jest zainteresowany tworząc jednocześnie zamówienie. Każde dodanie Produktu do zamówienia odbywa się przez kliknięcie na przycisk “DODAJ DO KOSZYKA”, który zawsze znajduje się przy każdym prezentowanym produkcie w Sklepie Internetowym. Klient ma możliwość sprawdzenia swojego zamówienia pod względem ilości wybranych produktów. Klient po wybraniu interesujących go produktów, które znajdują się w “Koszyku” może wskazać i wybrać metody dostawy oraz płatności. Aby sfinalizować zamówienie należy użyć przycisku “Kupuję i płacę”. Przed wysyłką zamówienia Klient jest informowany przez Sprzedawcę o łącznej kwocie za wybrany Produkt oraz kosztach dostawy a także o wszystkich dodatkowych kosztach do których zobowiązany jest Klient w związku z Umową sprzedaży.

4. Sprzedawca wysyła potwierdzenie Klientowi z treścią zaproponowanej Umowy sprzedaży, która zostaje zapisana na Trwałym nośniku – w formie wiadomości elektronicznej (e-mail) – takie potwierdzenie następuje przed zawarciem Umowy sprzedaży.

5. Oświadczenie Klienta o zawartej Umowie sprzedaży, złożone jest przez niego po otrzymaniu od Sprzedawcy potwierdzenia, o którym mowa powyżej w §4 ust. 4, i jest zapisana na Trwałym nośniku przez Sprzedawcę.

6. Złożenie zamówienia przez Klienta w Sklepie Internetowym stanowi złożenie zamówienia u Sprzedawcy a tym samym zawarcie Umowy sprzedaży Produktów będących przedmiotem zamówienia.

7. Po dokonaniu i złożeniu zamówienia, Sprzedawca wysyła do Klienta potwierdzenie złożonego zamówienia na adres poczty elektronicznej (e-mail) wskazany przez Klienta podczas rejestracji lub przy wypełnianiu formularza zamówienia.

8. Po potwierdzeniu złożonego zamówienia, Sprzedawca wysyła na wskazany adres poczty elektronicznej (e-mail) informację o przyjęciu zamówienia do realizacji. Informacja o przyjęciu zamówienia jest oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu zamówienia, o której mowa w §4 ust. 6 i wchodzi w życie z chwilą jej otrzymania przez Klienta a tym samym zostaje zawarta Umowa sprzedaży.

9. Po zawarciu Umowy sprzedaży warunki umowy zostaną wysłane przez Sprzedawcę do Klienta na Trwałym nośniku na adres poczty elektronicznej (e-mail), na podany przez Klienta podczas składania zamówienia.

§ 4 Płatności

1. Wszystkie ceny podane w Sklepie Internetowym, które widnieją przy danych produktach są cenami brutto. Ceny te nie zawierają kosztów dostawy, które Klient poniesie dopiero podczas zawarcia Umowy sprzedaży o których zostanie poinformowany przy wyborze Dostawy oraz składaniu zamówienia.

2. Użytkownik ma możliwość wybrać następujące metody płatności:

2.1 Przelew bankowy na rachunek bankowy TPay (w tym wypadku realizacja zamówienia rozpocznie się zaraz po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia i po otrzymaniu z TPay informacji o prawidłowej płatności).2.2 Przelew bankowy na rachunek bankowy Przelewy24

3. Klient zobowiązany jest dokonać płatności za zamówienie w kwocie, która wynika z zawartej Umowy sprzedaży w terminie nie później niż 5 dni kalendarzowych od daty zawarcia Umowy sprzedaży, jeżeli wybrał metodę płatności Zwykły Przelew bankowy.

4. W wypadku gdy Klient nie wywiąże się z płatności za zamówienie w terminie o którym mowa w §5 ust. 3, Sprzedawca poinformuje Użytkownika o anulowaniu zamówienia za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail) wskazanej przez Użytkownika.

§ 5 Dostawa

1. Czas Realizacji Zamówienia

Zamówienia zwykle są realizowane w ciągu 1-3 dni roboczych od momentu potwierdzenia płatności. W przypadku zamówień niestandardowych lub w okresach dużego obciążenia czas dostawy może być nieco dłuższy. W takim przypadku zostaniesz poinformowany/a o ewentualnym opóźnieniu.

2. Koszty Dostawy

Koszty dostawy są uzależnione od wagi, rozmiaru i lokalizacji dostawy. Cena dostawy zostanie obliczona automatycznie podczas składania zamówienia i zostanie wyświetlona przed dokonaniem płatności. W niektórych przypadkach oferujemy bezpłatną dostawę lub darmowy odbiór osobisty.

3. Sposoby Dostawy

Oferujemy różne opcje dostawy, w tym dostawę kurierską, paczkomaty, oraz odbiór osobisty. Wybierz najdogodniejszy dla Ciebie sposób dostawy podczas składania zamówienia.

§ 6 Reklamacje

1) Reklamacje przyjmowane są w formie pisemnej na adres e-mail: kontakt@siemia.pl i winny zawierać: adres e-mail klienta, numer zamówienia, nazwisko i imię klienta, numer konta bankowego, na które mają trafić środki w przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji.

2) Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w czasie nie dłuższym niż 14 dni.

3) W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, sprzedawca zobowiązuje się do zwrotu kosztów, na podany przez klienta rachunek bankowy.

§ 7 Odstąpienie od Umowy sprzedaży

1. Klient będący Konsumentem, który zawarł Umowę sprzedaży, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny.

2. Bieg terminu na odstąpienie od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od chwili objęcia Produktu w posiadanie przez Konsumenta. Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu. Oświadczenie takie może zostać złożone, za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail) na adres Sprzedawcy.

3. W przypadku gdy Konsument odstąpi od Umowy sprzedaży, to traktowana jest jako niezawarta.

4. Jeśli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.

5. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt Dostawy Towaru do Konsumenta.

6. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument chyba, że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

§ 8 Odpowiedzialność Klienta w zakresie zamieszczanych przez niego treści

1. Zamieszczając treści oraz udostępniając je Klient dokonuje dobrowolnego rozpowszechniania treści. Zamieszczane treści nie wyrażają poglądów Sprzedawcy i nie powinny być utożsamiane z jego działalnością. Sprzedawca nie jest dostawcą treści, a jedynie podmiotem, który zapewnia w tym celu odpowiednie zasoby teleinformatyczne.

2. Klient oświadcza, że:

2.1 Jest uprawniony do korzystania z autorskich praw majątkowych, praw własności przemysłowej i/lub praw pokrewnych do – odpowiednio – utworów, przedmiotów praw własności przemysłowej (np. znaki towarowe) i/lub przedmiotów praw pokrewnych, które składają się na treści.

2.2 Umieszczenie oraz udostępnienie w ramach usług, o których mowa w §10 Regulaminu, danych osobowych, wizerunku oraz informacji dotyczących osób trzecich nastąpiło w sposób legalny, dobrowolny oraz za zgodą osób, których one dotyczą.

2.3 Wyraża zgodę na wgląd do opublikowanych treści przez innych Klientów oraz Sprzedawcę, jak również upoważnia Sprzedawcę do ich wykorzystania nieodpłatnie zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu.

2.4 Wyraża zgodę na dokonywanie opracowań utworów w rozumieniu Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

3. Klient nie jest uprawniony do:

3.1 Zamieszczania w ramach korzystania z usług, o których mowa w §10 Regulaminu, danych osobowych osób trzecich oraz rozpowszechniania wizerunku osób trzecich bez wymaganego prawem zezwolenia lub zgody osoby trzeciej.

3.2 Zamieszczania w ramach korzystania z usług, o których mowa w §10 Regulaminu, treści o charakterze reklamowym i/lub promocyjnym.

5. Zabronione jest zamieszczanie przez Klientów w ramach korzystania z usług, o których mowa w §10 Regulaminu, treści które mogłyby w szczególności:

5.1 Zostać zamieszczane w złej wierze, np. z zamiarem naruszenia dóbr osobistych osób trzecich.

5.2 Naruszać jakiekolwiek prawa osób trzecich, w tym prawa związane z ochroną praw autorskich i praw pokrewnych, ochroną praw własności przemysłowej, tajemnicą przedsiębiorstwa lub mające związek ze zobowiązaniami o zachowaniu poufności.

5.3 Posiadać charakter obraźliwy bądź stanowić groźbę skierowaną do innych osób, zawierałyby słownictwo naruszające dobre obyczaje (np. poprzez użycie wulgaryzmów lub określeń powszechnie uznawanych za obraźliwe).

5.4 Pozostawać w sprzeczności z interesem Sprzedawcy, tj. treści stanowiących materiały o charakterze reklamowym innego przedsiębiorcy lub produktu; treści nie związanych z działalnością Sprzedawcy; treści nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd.

5.5 Naruszać w inny sposób postanowienia Regulaminu, dobre obyczaje, przepisy obowiązującego prawa, normy społeczne lub obyczajowe.

6. W przypadku otrzymania powiadomienia zgodnie z §12 Regulaminu, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany lub usuwania treści zamieszczanych przez Klientów w ramach korzystania przez nich z usług, o których mowa w §10 Regulaminu, w szczególności w odniesieniu do treści, co do których, opierając się na doniesieniach osób trzecich lub odpowiednich organów, stwierdzono, że mogą one stanowić naruszenie niniejszego Regulaminu lub obowiązujących przepisów prawa. Sprzedawca nie prowadzi bieżącej kontroli zamieszczanych treści.

7. Klient wyraża zgodę na nieodpłatne wykorzystywanie przez Sprzedawcę umieszczonych przez niego treści w ramach Strony Internetowej Sklepu.

§ 9 Zgłaszanie zagrożenia lub naruszenia praw

1. W przypadku, gdy Klient lub inna osoba lub podmiot uzna, iż treść publikowana na Stronie Sklepu narusza ich prawa, dobra osobiste, dobre obyczaje, uczucia, moralność, przekonania, zasady uczciwej konkurencji, know-how, tajemnicę chronioną prawem lub na podstawie zobowiązania, może powiadomić Sprzedawcę o potencjalnym naruszeniu.

2. Sprzedawca powiadomiony o potencjalnym naruszeniu, podejmuje niezwłoczne działania mające na celu usunięcie ze Strony Internetowej Sklepu, treści będących przyczyną naruszenia.

§ 10 Ochrona danych osobowych

1. Zasady ochrony Danych Osobowych zamieszczone są w Polityka prywatności

§ 11 Postanowienia końcowe

1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, lecz w przypadku umów zawieranych z Klientami będącymi Przedsiębiorcami Sprzedawca ponosi odpowiedzialność tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych strat przez Klienta będącego Przedsiębiorcą.

3. W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy sprzedaży, strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest Prawo Polskie.

4. Sprzedawca informuje Klienta będącego Konsumentem o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów. Mogą nimi być w szczególności rzecznicy praw konsumenta lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej, których lista jest dostępna na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Sprzedawca informuje, że pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR).

5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu. Wszystkie zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia przez Klienta. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 7 dni od dnia opublikowania na Stronie Internetowej Sklepu. Sprzedawca poinformuje Klienta na 7 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu o zmianie Regulaminu za pomocą wiadomości przesłanej drogą elektroniczną zawierającej odnośnik do tekstu zmienionego Regulaminu. W razie, gdy Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę, co skutkuje rozwiązaniem umowy.

6. Regulamin wchodzi w życie z dniem 29.12.2021 r.